Henry Robbemondt 25 jaar in dienst
Op 10 april 2025 vierde Henry Robbemondt met zijn collega’s op kantoor in Zwolle dat hij 25 jaar geleden bij Trebbe in dienst kwam. Zelf had hij nooit verwacht dat hij dit zilveren jubileum zou halen. “Voordat ik bij Trebbe aan de slag ging, heb ik bij vele bedrijven voor één à twee jaar gewerkt. En in hele verschillende functies, van metselaar tot glaszetter. Dus toen ik in 2000 bij Trebbe kwam werken, dacht ik dat ik er maximaal vijf of zes jaar zou blijven.” En dat verliep heel anders, lees hieronder waarom in een interview met Henry.
De wil om zich verder te ontwikkelen
Op 17-jarige leeftijd heeft Henry de opleiding timmeren op de LTS afgerond en ging hij meteen aan het werk als leerling-timmerman. “Dit hield in dat ik gedurende twee jaar lang vier dagen in de week werkte en één dag naar school ging. Daarna heb ik ruim twintig jaar vele verschillende functies beoefend bij diverse bedrijven. Die afwisseling beviel me erg goed want ik was altijd snel, binnen één of twee jaar, uitgekeken bij een bedrijf omdat ik me verder wilde ontwikkelen. Zo had ik al een paar jaar werkervaring opgedaan toen ik bij een kleine aannemer terecht kwam die bungalows bouwde en daar heb ik eindelijk het timmervak geleerd.”
Als servicemonteur op proef
Jaren later werkte Henry bij een andere aannemer als timmerman. “Ik werkte vooral aan nieuwbouwprojecten, terwijl ik heel graag de renovatie in wilde. Mijn collega had een advertentie van Trebbe in de plaatselijke krant gezien en samen hebben we hierop gesolliciteerd. Ik mocht op gesprek komen en toen vertelde de Trebbe-directeur me dat de vestiging in Nieuwegein geen renovatieprojecten uitvoerde maar dat er wel een vacature was voor een servicemonteur. Dus ik maakte met de directeur de afspraak dat ik eerst twee maanden op proef zou komen en als de functie me niet zou bevallen dat ik dan terug kon gaan naar mijn toenmalige werkgever. Echter tijdens de proeftijd beviel de diversiteit van werkzaamheden me bijzonder goed en zo ben ik bij Trebbe in 2000 in vaste dienst gekomen.”

“Henry Robbemondt"De flexibiliteit van mijn werk vind ik erg leuk, bovendien is er veel afwisseling van de klussen."
Fijn om zelfstandig werken
Henry herinnert zich zijn eerste werkdag bij Trebbe nog goed. “Ik maakte toen kennis met Goos Blom die de uitvoerder was van de Service-afdeling in Nieuwegein. Op mijn eerste werkdag heb ik met hem verschillende klachten opgelost bij meerdere projecten, van Amsterdam tot en met Den Haag. Daarna heb ik negentien jaar samengewerkt met Goos. Ik vond het daarbij fijn dat ik als servicemonteur veel zaken zelfstandig mocht regelen. Ik maakte mijn eigen planning en afspraken en als er bijvoorbeeld een hoogwerker nodig was dan zorgde ik ook dat die er was. En naast mijn werkzaamheden voor Service heb ik in mijn eerste jaren bij Trebbe ook kleine verbouwingen uitgevoerd. Zo heb ik in Leidschenveen een vakantiehuisje omgebouwd tot een woning, in Amsterdam een appartement opgeknapt en in Amstelveen woningen gestript en weer opgebouwd.”
Samenwerken bevalt ook goed
Sinds de afgelopen zes jaar valt Henry onder de Service-afdeling in Zwolle. “De planning en afspraken worden nu verzorgd door mijn collega’s op kantoor. Hierdoor heb ik nu minder contact met de bewoners en dat vind ik jammer. Ik ben nu echt continu bezig met het oplossen van klachten. Aan het begin van elke werkdag laad ik mijn auto vol met spullen die ik die dag nodig heb. Op mijn iPad staan de afspraken vermeld waar ik heen moet. Afhankelijk van de grootte van de klacht kunnen dat er acht of tien op een dag zijn, maar soms ook maar twee. En af en toe werk ik samen met een collega-servicemonteur, bijvoorbeeld bij hele grote klussen zoals een steiger opbouwen om een muur open te maken of om op het dak te werken. Samenwerken bevalt me goed, we hebben een mooi team bij Service. Ook vind ik het leuk om samen te werken met onze co-makers op een Servicedag. Deze dag vindt drie maanden na oplevering plaats en dan lossen we samen allerlei klachten op die de bewoners van tevoren hebben opgegeven.”
“Henry Robbemondt"Tijdens de proeftijd beviel de diversiteit van werkzaamheden me bijzonder goed en zo ben ik bij Trebbe in 2000 in vaste dienst gekomen."

Wil jij ook werken bij Trebbe?
Werkervaring delen
Henry heeft het al 25 jaar naar zijn zin bij Trebbe en hij deelt zijn werkervaring dan ook graag met collega’s. Henry vertelt dat Pim Smit drie maanden met hem mee is geweest op de servicewagen om te beslissen wat hij wilde worden. “Uiteindelijk is Pim werkvoorbereider geworden en werkt hij inmiddels weer al jaren op ons kantoor in Nieuwegein. Ook onze klantmanager Wonen Annet Borgers was nieuwsgierig naar wat onze afdeling Service allemaal doet. Dus toen ze een oproep op Trebbenet zag staan om mee te doen aan ‘Een dag in de schoenen van….’ was haar keuze snel gemaakt. Annet is een dag met mij op pad geweest. Ook heb ik wel eens een student een dag mee genomen tijdens zijn stage en hij is later uitvoerder bij ons bedrijf geworden. Ik vind het leuk om collega’s te laten zien wat voor diverse werkzaamheden ik allemaal verricht op een dag.”
Service-collega’s betrokken met elkaar
In de 25 jaar dat Henry bij Trebbe werkt, is er veel veranderd. Trebbe is gegroeid en Henry vindt het jammer dat hij niet alle collega’s meer kent. “Ook door de digitalisering is mijn werk wat afstandelijker geworden. Vroeger zag ik Goos bijna dagelijks op kantoor en nu krijg ik mijn taken door via mijn iPad. Maar ondanks deze digitalisering zijn mijn Service-collega’s wel heel betrokken met elkaar. Als ik een keer ziek ben dan krijg ik een berichtje met een beterschapswens. En ook als ik spullen nodig heb uit de opslagloods in Zwolle dan neemt een Zwolse collega die voor me mee. Ik vind mijn werk dan ook nog steeds leuk en rijd na een werkdag bijna altijd tevreden terug naar huis. Dan laat ik mijn werk los, want ik doe mijn best en meer kan ik niet doen.”
Nog steeds drive om klachten te verhelpen
De 62-jarige Henry vindt zijn werk bij Trebbe nog steeds leuk maar hij begint ook wel een beetje uit te zien naar zijn vroegpensioen. “Als ik 64 jaar word dan wil ik graag gebruik maken van de zwaarwerkregeling. Echter de komende jaren heb ik nog altijd de drive om klachten te verhelpen. Trebbe biedt aan haar klanten een goede service en die klantgerichtheid is kenmerkend voor Trebbe. Echter de klachten worden wel steeds ingewikkelder omdat de bouwmethoden continu veranderen. Vroeger was bijvoorbeeld een klacht met een radiator redelijk snel op te lossen terwijl dat nu bij vloerverwarming een stuk moeilijker is. Ik vind het na 25 jaar dan ook nog iedere keer een uitdaging om elke klacht goed op te lossen.”